Interviu Metalhead Meeting 2016: Dirty Shirt

Interviu Metalhead Meeting 2016: Dirty Shirt


Dirty Shirt este o formatie care si-a castigat un statut special in metalul romanesc datorita muzicii deosebite pe care o compun membrii ei. Stilul unic, un crossover intre folclor si metal, este reflectat in piese aranjate in asa fel incat sa ramana fidele, in mod paradoxal, unor doua lumi muzicale care nu ar avea nici o legatura una cu cealalta. Ultimul album Dirty Shirt, Dirtylicious, a fost lansat in 2015 si a reusit sa colecteze intr-un timp foarte scurt multe cuvinte de lauda atat pe plaiuri mioritice cat si pe meleaguri straine.

Mihai Tivadar a fost extrem de amabil si ne-a lasat sa-l descoasem de cateva informatii. 

Metalhead: Care este cel mai frumos moment pe care ai apucat sa-l traiesti pe o scena?

Cel mai intens moment pe care l-am trait vreodata cu Dirty Shirt nu a fost pe scena, ci langa o scena, mai exact la conferinta de anuntare a premiilor la Wacken, cand am luat locul 2. Toata dupa-masa aia a fost incredibila, cu emotii foarte puternice.

Metalhead: Care sunt elementele din care este inspirata muzica formatiei Dirty Shirt? 

Inspiratia muzicala vine de pretutindeni si de nicaieri. Suntem influentati de multitudinea de stiluri muzicale  pe care le ascultam, de aceea evolueaza si stilul Dirty Shirt.In piesele noastre veti gasi atat rock si metal, dar si influente din folclor, reggae, world music, muzica balcanica, funk, electro si ce o mai fi :)

Metalhead: Care este beneficiul de a canta acest gen de muzica?

Avand un stil variat, in care combinam elemente din orizonturi foarte diferite, avem avantajul de a putea canta live unui public mult mai variat, format in mare parte din oameni deschisi spre diferite genuri muzicale. 

Metalhead: Cu ce incepe procesul creatiei in trupa Dirty Shirt?

Mereu incepe cu o idee care se poate concretiza imediat intr-o piesa intreaga sau macar o parte importanta din ea. Ideea se poate sa apara in timpul unui jam session la o repetitie, sau chiar la un soundcheck. In cele mai multe cazuri, ideile imi vin cand nu am vreun instrument la indemana: de exemplu la volan, in pauza de tigara, in timp ce ma plimb sau seara inainte sa adorm. Candva eram stresat de ideea ca uit idei faine, insa in timp am ajuns la o concluzie: ideile bune revin mereu, chiar si dupa ani de zile. Dupa ce incep sa se concretizeze cateva idei solide de piese, inregistrez machete demo instrumentale acasa, pe care le trimit colegilor. 

Aici incepe poate cea mai frumoasa etapa, cand o idee de baza capata amploare si personalitate pe masura ce fiecare contribuie cu propriile idei. In primul rand, cand suntem in turneu, punem CDul cu piesele noi peste care fredonam incercand sa gasim linii vocale cat mai potrivite. Participa toata lumea, deseori sfarsim prin a avea mai multe linii de voce alternative (am avut si 5 versiuni pentru aceeasi piesa). In paralel, partea instrumentala capata contur la repetitii, unde ideea bruta devine omogena, e modificata, ameliorata, chiar schimbata. Dupa ce inregistram primele demouri cu voce, Leo (textierul trupei), incepe lucrul la versuri care, bineinteles, pot suferi ulterior modificari majore. Procesul creativ continua pana in studio, unde fiecare poate veni cu cate o idee interesanta, o schimbare de interpretare. Chiar si in concert, unele piese sunt interpretate putin diferit decat pe CD, deoarece noi privim piesele noastre ca pe niste organisme in continua transformare. Asa oferim si publicului ceva extra, ceva special, o experienta muzicala care poate fi traita pe viu in sala de concerte. De exemplu, versiunile live ale pieselor „My Art” si „Cobzar” sunt extinse, in timp ce alte piese sunt ajustate pentru a interactiona cat mai bine cu publicul. 

Metalhead: Ce surprize pregatiti pentru cea de-a doua jumatate a anului 2016?

Nu sunt surprize foarte mari pentru toamna 2016, vom continua turneul incercand sa ajungem in unele orase din tara unde avem „datorii”. In paralel, vom avea si cateva concerte in strainatate, cel mai probabil in Frantta. si bineinteles, am inceput deja sa lucram la piese noi. Primele idei capata contur, si suntem increzatori ca rezultatul final va fi pe masura asteptarilor. In plus, am inceput sa pregatim doua proiecte foarte faine pentru 2017, speram sa se concretizeze si sa le confirmam cat de curand. Fiti pe faza :)

Metalhead: Care crezi ca este motivul pentru care Romania nu se poate mandri cu un public al rockului/metalului la fel de numeros ca in alte tari?

In opinia mea, motivul e doar cultural. in tarile nordice, de exemplu, cultura metal face parte din cultura muzicala generala. Exista tari care sunt mai „rock’n’roll” ca atitudine, si altele mai putin: e legat de factori istorici, de mentalitate, politici culturale, etc. in ceea ce priveste Romania, sunt de parere ca scena metal nationala se afla pe un drum ascendent si la cel mai bun nivel din istorie din toate punctele de vedere, inclusiv cel al publicului. Ma bucur sa vad trupe de rock/metal care la ora actuala aduc un public numeros, care deseori au concerte complete, unele reusind sa umple Arenele Romane in versiunea cort. 

Metalhead: Care ar fi solutia sau care sunt pasii pe care ar trebui sa-i urmam pentru a expune tinerelor generatii aceasta cultura a muzicii rock/metal?

Problema e foarte complexa, dar cred ca tine in primul rand de mentalitate dar si existenta unor politici culturale coerente, care sa sprijine in egala masura toate formele de exprimare muzicala/artistica. 

Metalhead: Vrei sa transmiti un mesaj pentru cei ce vor veni sa va vada pe 5 iunie la Arenele Romane?

E extraordinar faptul ca vom canta din postura de „headliner” la un festival important precum Metalhead Meeting. Abia astept sa urcam pe scena si sa oferim un show pe cinste. Sunt sigur ca va fi o ambianta de neuitat. 

Abonamentele si biletele pentru acest eveniment se gasesc in format electronic pe www.iabilet.ro si in format fizic in retelele iaBilet (http://www.iabilet.ro/retea), Eventim, Myticket si Bilete.ro (locatii fizice in toata tara: Muzica, Metrou Unirii 1, IQ BOX, Say Shops, Perfect Tour, Senia, terminalele ZebraPay, Diverta,  Vodafone, Orange, Germanos, Carturesti, Humanitas, Sala Palatului, oficiile Postei Romane, inMedio etc..)

Nu uitati sa verificati informatiile si regulile de acces ale festivalului!

 

  • Data: 13:53 - 27.05.2016